Nadpotliwość stóp u sportowca

Do gabinetu trafia mężczyzna w wieku ok. 35 lat z problemem nadpotliwości stóp. Z przeprowadzonego  wywiadu wynika, że mężczyzna bierze udział w maratonach, biegach długodystansowych oraz gra w lidze piłki ręcznej. W wyniku nadpotliwości stóp i dużej aktywności fizycznej doszło do częściowego złuszczenia się warstwy rogowej naskórka oraz jego silnej maceracji.  Powstałe zmiany stanowią dyskomfort estetyczny z towarzyszącym bólem. W celu usunięcia zmian na stopach, został wykonany podstawowy zabieg podologiczny – pedicure medyczny. Celem wykonanego zabiegu było zminimalizowanie bólu podczas chodzenia oraz wyeliminowanie pieczenia stóp z jednoczesnym poprawieniem wyglądu estetycznego. Dwu godzinny zabieg przyniósł oczekiwane efekty.  Dodatkowo pielęgnacja domowa została wsparta przez tonik odświeżający do stóp firmy Herbitas z arniką górską oraz wkładki do butów z tlenkiem cynku, którego właściwości higroskopijne zapewniają pochłanianie wydzielanego potu, oraz zamykanie go wewnątrz cząsteczki. Kolejna wizyta po dwóch miesiącach potwierdziła skuteczność leczenia. Preparaty podologiczne oprócz właściwości pielęgnacyjnych, działają również leczniczo.

Nadpotliwość stóp w wielu przypadkach może być objawem chorób o podłożu endokrynologicznym (np. nadczynność tarczycy, zaburzenia hormonalne, choroby przysadki) i neurologicznym. Może pojawić się również po stosowaniu leków antydepresyjnych oraz używek (alkohol, kawa). Nadpotliwość może być też wywoływana przez czynniki psychologiczne. W przypadku gdy nadpotliwość jest uwarunkowana genetycznie, problem może pojawić się już w dzieciństwie lub w okresie dojrzewania. Problem nadpotliwości stanowi ok. 2 – 3% rozpoznań lekarskich.

Tags:

Comments are closed.
Gabinet podologiczny - podologia Gorzów Wlkp. / Blog / Nadpotliwość stóp u sportowca

O MNIE

7 lat doświadczenia, wiedza poparta tytułem naukowym, nowoczesny sprzęt i doskonała precyzja. Postaw na specjalistyczną opiekę, indywidualne podejście i profesjonalną obsługę.

ul. Chrobrego 14/15, 66-400 Gorzów Wlkp.

daria@podologiagorzow.pl

www.podologiagorzow.pl